Wednesday, March 26, 2008

دعوة للحب

على الرغم من المشاق التى طالما تمر بالإنسان على مدار اليوم إلا أننى قررت أن أحاول أن أبث إليكم دعوة بالحب
الحب حلو قوى
جميل قوى
مشرق للغاية
يدفع بالإنسان بطاقة من الإرادة والتحدى لكل شىء
حبو بعض قوى
حبو أهلكم قوى
حبو أزواجكم قوى
حبو أصدقائكم قوى
اياك والبخل فى المشاعر فهى تقتل وتجرح للغاية
بث من حولك الحب تجده يصل إليك من جهة أخرى
الحب بكل ما فيه من غرام وعشق ومشاعر دافية كله حلو قوى
جميل انك تحب اللى حواليك قوى هتلاقى فى تبادل المشاعر دى قوة جبارة لتحمل آلام اليوم وقوة أحلى تجعلك تجمل للآخرين الحياة
حبو ربنا قوى
اشكروه قوى
سبحوه كتير
واستغفروه اكتر
هنلاقى سوا صفاء فى قلوبنا يعييننا على زمانا ورضا بقضاء ربنا اللى دايما حلو أو قاسى بيكون مليان بالخير لقلوبنا ولحياتنا ومشوارنا
أسعد الله صباحكم ومساءكم
وجعل على وجوهكم بسمة جميلة
وأسعد من حولكم بها
كما تسعدونى يا أحباء الله

94 comments:

كاميليا said...

حبو ربنا قوى اشكروه قوى سبحوه كتير واستغفروه اكتر هنلاقى سوا صفاء فى قلوبنا يعييننا على زمانا ورضا بقضاء ربنا اللى دايما حلو أو قاسى بيكون مليان بالخير لقلوبنا ولحياتنا ومشوارنا
.......

الحمد لله على كل حال

دمتى بكل الحب

الشنكوتي الكبير said...

ربنا يسعدك يارب

على فكره بتغيبي كتير عن التدوين لحد ما الناس تقول دي هاجرت كندا هي ويحي

لو فعلا نقدر قيمة حب اللي حوالينا لينا وحبنا ليهم
هنلاقي الدنيا يوتوبيا

الأستغفار من امتع اللحظات لأنك بتحس انك بتشيل جبال من على قلبك
وفضل الأستغفار عظيم جدا جدا جدا

ربنا يسعدك ويجعله في ميزان حسناتك

سلااااااااااااااااااااام

د/اجدع بنوته said...

وانا بحبببببببك اوى

وبحب حياتتتتتى

وبحب دينى وربى

ديمها علينا نعمه يارب

Anonymous said...

ربنا يسعدك يارب

على فكره بتغيبي كتير عن التدوين لحد ما الناس تقول دي هاجرت كندا هي ويحي

لو فعلا نقدر قيمة حب اللي حوالينا لينا وحبنا ليهم
هنلاقي الدنيا يوتوبيا

الأستغفار من امتع اللحظات لأنك بتحس انك بتشيل جبال من على قلبك
وفضل الأستغفار عظيم جدا جدا جدا

ربنا يسعدك ويجعله في ميزان حسناتك

سلااااااااااااااااااااام

الطائر الحزين said...

كلنا نحب لكن لكل منا طريقتة فى التعبير

اما مع الله

فالموضوع مختلف

بارك الله فيك على هذه الدعوة

mohand said...

اذا احب الانسان اصبح صافي النفس والعقل


ولا يبحث عن الشر

تحياتي

واشكرك علي الدعوه

فرنسا هانم said...

ربنا يسعدك يا هبه
زى ما تحاولى تسعدينا
وتذكرينا بالحب
الحب زى الشجره المثمره
كلما وهبت منها الثمار
اعطت مرات ومرات
تحياتى لكى
وشكرا على كهربه الغير معروف

Meekness !!! said...

اوكي يا دوبا


هحبك قوي
ممكن !!!





فعلا الواحد المفروض يحب و يقرب من ربنا قوي
تسلم اديكي يا قمر





زيزي

آلام وآمال said...

دعوة رائعة
من انسانة اروع
:)

مستــ ج ــــدة said...

ربنا يرزقنا الحب ويوسّع صدورنا لبعضنا
ربنا يباركلك..البوست ده من أجمل البوستات اللى قريتها
اللهم ارزقنا حبك وحب من احبك وحب كل عمل يقربنا لحبك

Anonymous said...

اللهم لا تجعل فى قلبى ذرة حقد أو غل أو حسد
اللهم أغسلنى بالماء و البرد و الثلج
اللهم لا تجعلنى أبغض أى كائن إلا من أجلك و أجل نبيك صلى الله عليه و سلم
اللهم أرزقنى حبك و حب نبيك
اللهم أرزقنى الرحمة و الطيبة يا رب العالمين .
أختى الكريمة دعوة جميلة رحيمة جزاك الله خيرا عليها .
و جزاك الله خير الجزاء لدعائك لأعز الناس لدى و جعلك الله إنسانة طيبة رحيمة دوما .
أبو خالد

Yahia said...

اكيد مفيش احسن من الحب بكل معانيه من اول الله وانبيائه وحب الاب والام والاخوات للابناء والزوجه والوطن وحتى الاهلي

تحياتي

رئـــــيسـة حزب الأحلام said...

السلام عليكم ياريت الاقى كل انواع الحب

ض/خالد said...

اللهم ارزقنا حبك وحب من يحبك وحب كل عمل يقربنا إلى حبك

قلوب حائرة said...

هاي ياهوبة يارب تكوني بخير يارب انتي ويوسف ويحي بس ليا ياقلبي ملحوظة على كلامك الجميل ده تفتكري لو انتي حبيتي حد قوي ولقتيه مش واصل ليه الحب يبقى العيب في مين أعتقد أن الحب أصبح وهم

الراقص مع الذئاب said...

السلام عليكم
جزاكي الله خيرا علي كلماتك الجميلة يا ام يوسف
كلمات ولا أروع ونصائح غالية في الحب
اللهم إنا نسألك حبك وحب من أحبك وحب عملا يقربنا من حبك

حنين القلب said...

السلام عليكم ازيك يا هوبه عامله ايه بجد البوست بتاعك يجنن فعلا الحب شىء جميل بس الاهم اننا نلاقى اللى يستهله صحيح جميل اننا نحب الناس بس برضه لازم نلاقى الناس تحبنا يا هبه الحب ده زى القطار ليه قضبان رايح وجاى صعب تدى حاجه مش عندك وصعب تاخد حاجه مش ليك الحب لازم يكون رايح وجاى .فهمانى؟ ودى اول مرة اعلق عندك بس بجد اسلوبك كويس واستمتعت جدا وانا بقرى البوست وبوسلى يوسف اختك حنين القلب

انسان بلا عنوان said...

سيدتى كلامك رائع لكن الحب على هذا النحو ربما يحيلنا اشلاء عند اول سقطة خيانة


اعتقد اننا يجب ان نحذر

تحياتى عمرو

ra7eel said...

هبه
رقه منك فى المشاعر والاحاسيس جعلتك تكتبين تلك الكلمات الرائعة الدافئة حقا والمريحه كثيرا
دومتى بكل خير وانت من تحبيهم

آخر العنقود said...

انا تقريبا اول مرة اعلق عندك
بس بجد ماتتصوريش البوست ده جاى فى وقته بجد

مش عارفة كان نفسى اكتب حاجة فى مدونتى عن كده

انتى جيبتيه صح
ماشاء الله

تحياتى ليكى يادوبا
وتقبلى مرورى
وان شاء الله مش الاخيرة

ام الابناء said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اختى فى الله

هبه
كم اثرت فى كلماتك الحانية الرقيقه
اثابك الله خير الثواب على تلك الدعوه الجميله للحب ادام الله علينا حب الله ورسوله
بوركتى اختاه

الربان said...

تحياتي

كلام جميل...و مشاعر نبيلة...و بالحب يمكن ان نغير اشياء كثيرة...و تهون منغصات الحياة....بالحب لن نجد قتلي لرغيف الخبز.....و بالحب ستتقلص اعمال
المحاكم...و النيابات...

ربنا يهدينا...و يحببنا في بعض...و يرفع مقته و غضبه عنا....اللهم أمين.

دمت بألف خير

خايف من الحقيقة said...

شكرا على الدعوه الجميله
الحب هو سر الاسرار
وهو كمان قدر بلا فرار
ومن غيره مفيش في الحياه غير الالم والنار

أنا إنسان said...

اه والله
انا باعتبر الحب من الاخلاق
!!!!!!!!!!

monaliza said...

دعوة حلوة جدا وانا عن نفسى قبلتها وجارى التنفيذ
جعلها الله فى ميزان حسناتك

صاحب المضيفة said...

وهكذا كانت دعوة الحب الطاهر العفيف

أتمنى زيارة المضيفة لتتركي بصمتك هناك

دمت بخير وعافية

خبيب said...

حياة بلا حب

ليست حياة أصلا

---

دمت بخير

فى القلب said...

يا جميله يا هبه
بتحركى المشاعر وبتدفعيها للامام

كلامك كل حروفك طاقه حب و خير كبيره
ربنا يعزك با دوبا يا رب

انا مذنب said...

الحب

فكره رائعه عزيزتي
ولكن هل يمكن ان نعطي الحب الا اذا اخذناه في المقابل
يصعب ان تعطي حبا لأحد الا اذا شعرت انه سيمنحك ولو القليل منه في المقابل والا ستظل تعطي وتعطي حتى ينفذ مخزونك وتبدأ في افتتاح مخزون الكراهيه
دعوتك هايله لكنها تحتاج ان تطبق من الطرفين ليس من طرف واحد

لذلك احب طفلتي
لكي مني كل التحيه

Abo 7anf said...

السلام عليكم
الموضوع جميل
وفعلا الحب مهم بمعناها الشامل
ودى اول زياره ليا
بس فعلا توبيك حلو
وتقبلى مرورى

أحمد سلامــة said...

اسعد الله ايامك
وباركك
وبارك فيكي
على هذه الدعوة البيضاء
:)

mohamed hesham said...

أسعد الله صباحك ومسائك أنت ِ أيضا ...

بوست جميل جدا ً ...

والسـ ختام ــلام

klmat said...

جميل اوى دعوتك للحب
فعلا لما بيتم التعامل بحب ودفء
ونحب ربنا يبقى حانطيعه تبقى الدنياجميله
انا كمان بحبك وربنا يحبب فيكى خلقه
تدوينه مشعه بالحب
خالص حبى وتقديرى

3abratalsabeel said...

نحب يا ستى ما نحبش ليه
بس المشكلة ان ساعات الواحد بياخد على الحب ده
ويزهق ويمل
لان ما فيش جديد فى حياته
لكن الحمد لله
نو نيوز از جود نيوز
no news is good news

ربنا يكرمك

son's egypt said...

السلام عليكم
فعلا الحب هو اجمل شئ في الدنيا
والحب هو متهة المخلوقات الادمية علي وجه الارض

اللؤلؤة المكنونة said...

دعوة رائعة... لشىء أروع.... من انسانة
عندى احساس
انها جميلة قوى وحنينة على الأخر وودودة خالص

ما شاء الله كلمات مؤثرة وبوست مليان حب
وأجمل ما فيه تزييلك الموضوع بالدعوة لحب الله

نعم انه الحب الذى يجب أن يشغلنا جميعا
فهو المدخل الحقيقى لباقى أنواع الحب


اللهم ارزقنا حبك وحب من بحبك وحب كل عمل صالح يقربنا لحبك

دمت بكل الحب والود

بنوته مصرية said...

الحمد الله

دعوة جميلة

لكي كل التحية

رودي

Ahmed Douma said...

مررت لإلقاء التحية
فأعجبني محتوى موضوعكـ
فأصبحواتحيتين
...,...
ود

لـــى لــــىِ said...

هى الحياه كده ليه
بقا ليها لون تاااااانى

بقا ليها طعم ولون ولا كان على بالى

دى الاغنية اللى افتكرتها وانا بشوف البوست الحبى بتاعك

تعالى شوفى الحبيب الاكبر عندى بيعمل ايه
هههههههه

وانتى تعرفى الحب على اصوله
واصوله تعنى انه من قديم الزمان
هههههه

سلاماتى ليوسف باشا

النجمة الصامدة said...

:)


الحب

هو ذلك الشعور الذي يعمل في الروح عمل المنشط بل عمل الاحياء

..

تحايا

Anonymous said...

nice blog

visit

http://www.tvosz.com

it's cool website
FUN, CLEAR, and REAL
just becoming a Member

thanks

حازم سويلم said...

دعوة جميلة من بنوتة مصرية, يسمع منك ومنى ربنا .. الحياة خلقت للحب

تحياتى

ياسر حسين said...

الحب من أسمى المشاعر
من غير الحب الانسان ميقدرش يعيش
وكل المخلوقات من غير الحب متقدرش تعيش

خالص تحياتي

همس الاحباب said...

اول زيارة
بس سعيد جدا بهذه الزيارة ودعوة للحب
ياريت كلنا نحب بعض ونخاف على بعض
تحياتى

أيامنا الحلوة said...

طيب ياهوبة في حالة انك بتدي الحب اللي حواليكي ومش بتلاقي المقابل تفتكري الحب ده هيستمر في قلبك اكيد لا
..

يارب الناس كلها تحب بعضها تبادل الحب والمشاعر مهم جدا والا هيتحول الحب ده الى سراب

تحياتي وبوسة كبيرة ليووووووووسف

S H A H said...

DOBA
====
طالما قلتي كدة يبقى انتي غرقانة حب
ومني ليكي كل الحب

اللي بيحب يحب كل اللي حوليه يبقة برده في حب

الدعوة مقبولة
وبشدة
و لو ملقتش حد احبه هحبني

--------------

الكومنت بتاعك النهاردة لقيت طلاسم جربت كل الكودنج مضبطش معاه

alabalatta said...

الحب ما لينا غيره على رأى يسرا
الحب هو قاطرة الحياة
الحب هو البلسم الشافى المعافى
الحب هو اسمى ما فى الوجوددد
الحب هوالحب المنزه من اى غرض
وقد ثبت علميا ان الحب ينقى الجسم من السموم ....يعنى بدل العلاج والحقن اديها جرعة حب قبل الاكل تلات مرات
وخاصة لو كانت لوجه الله عز
جلوبدون مقابل او انتظار لمقابل وتملو معى ان البشر المحبة فى تقدم وازدهار والكارهة فى تدهور وانكسار
ولا عزاء للكارهين ومرحبا للمحبين وربنا يهدى علينا الشياطين
امين
ناجح

عبدٌ من عباد الله said...

من أحب انسان
فليخبره
و يقول له
انى احبك
اليس هذا مما علمنا اياه ديننا الجميل

simple girl.. ..simple dream said...

حلوة اوى اللاوح المحبة المتفائلة اللى فى البوست
ربنا يديمها عليكى

Omar... [ خروشات ] said...

مع انى دايما متاخر عليكى هنا

لكن متأكد انك بتعطينى عذرا دائما.. كرمأ من اخلاقك

و رقياً فى مسامحتك


فعلا يا هبة الحب بكل صوره بيمدنا بشكل بسيط و محبب و فطرى... بأسباب الحياة


لو الهجائية 28 حرف؟ يبقى الحب كم هجائية؟

احسبيها على مهلك

هتلاقى حكاية حصر هجائيات الحب و لغاته و ترجماته اتفه و اقل من قيمة الحب بكل اشكالو و الوانه



احيانا بنجد الكلمات اصبحت مهترئة من كثرة استعمالها

كلمة الحب من ضمن هذه الكلمات احيانا بيبقو الحرفين دول ااقل كثير من المعانى اللى جوا البشر ااقل فى القدرة عن التعبير ااقصد


موش عارف ليه كل مرة باجى ااقرا لك بحس انك موش بتكتبى بقلم جاف او قلم حبر مثلا


بتكتبى باداة تانية انا لا اعرفها لكن حاسسها

تحياتى للاستاذ يحى و لاستاذ يوسف


و دامت ايامكم فى سعادة وحب و سكينة و قناعة

كفاية كده انا دوشتك



اخوكى عمر

Hannoda said...

بقرأ عندك تدوينة شبه قوي كلمات كتبتهاو مسمحليش الوقت اني احطها في المدونة

كلامك قريب قوي
ومرتبط قوي بالصورة

لإن الحب مفتاح قادر يفتح مختلف الابواب

مهما اختلفت الناس و مهما قست و مهما أخلاقها اتغيرت

لكن لما تتفاجء بحب مش لهدف إلا الحب

بتتلخبط
وتتخلى عنها أنانيتها و تحب

عجبني البوست قوي

الحشرى said...

ربنا يبارك فيكى أختى الكريمة

بجد بوست رائع


وكمان الدعوة فيها صدق وكلماتك رقيقة للغاية

سلمتى من كل سوء

WhItE HeArT said...

دعوه رائعه


اعتقد اني مقدميش غير اني اقبل الدعوه

بوست اكتر من رائع


تحياتي

خمسة فضفضة said...

السلام عليكم ورحمة الله وزبركاته

واحنا مان هانقولك :

اسعد الله مسائك وملأ وجهك بالبسمه وجعل ايامك كلها سعاده وهناء

يا اجمل هبه في الدنيا

catroz said...

الحب شىء رقيييق جدا

و مشاعر جميييله لابعد درجه

ربنا يسعدك يااارب ..:)

رفقة عمر said...

جميله قوى دعوتك
وجميله كلماتك
المتاحبين فى الله على منابر من نور يغبطهم الصالحون عليها
اللهم ارزقنا حبك وحب من احبك وحب كل عمل يقربنا الى حبك
انى احبك فى الله

david santos said...

Excellent!
I loved this post and this blog.
Have a nice weekend.

اسد الغابة said...

سلام عليكم
انا اسد الغابه
ولسه جديد فى التدوين

سكــر said...

ربنا يبارك فيكى
ويحبب فيكى خلقه

مااجمل ان نحب بعضنا البعض

دون مصالح

نحب بعضنا البعض فى الله
ولله

جزيتى لدعوتك المحبه

اخيكى احمد سكر

walaa said...

الله بوست جميل مليان بالحب والتفاءول
والرضا بما قسم الله لك
واليقين ان الله عنده الفرج
تحياتى ولاء

shahy said...

مش عارفة لية بعد لما قريت البوست بتاعك جت في دماغي على طول جزء من اغنية وردة

دة مهما يقابلنا في سكة سفرنا كلة راح يعدي
الدمعة تعدي والبسمة تعدي
واللي يفضل ليا حب حبيبي ليا
حبايب حبايب والحب فينا دايب

عارفاها والا اية؟

دمتي بكل حب ياجميلة

Tamer Nabil said...

الحب اساس الحياة

ولاحياة بدون الحب


هذا الاحساس الجميل

تحياتى

walaa said...

الله ايه البوست الجميل ده اللى كله حب وتفاؤل ادام الله عليك الحب والتفاؤل
تحياتى ولاء

شقاوة شعب said...

ده الحب جمييييييل قوى

بس انتى فين يا دوبا ...بقالك كتير ماكتبتيش ليه

ربنا يرزقنا الحب الحلال وكمان يحبب خلقه فينا

تحياتى
شيماء

Whispers just for a Night said...

السيدة الكريمة

تابعي على مدونة قولاً سديداً رد الحكومة الهولندية على حملة المدونة لدعوة الحكومة الهولندية لسن قوانين ردعية تمنع حدوث الإستهزاء بالمقدسات الدينية ورد المدونة عليهم على الربط التالي
http://kawlansadida.blogspot.com/2008/04/blog-post_18.html

وجزاكم الله عن نبيكم خيراً

JoJosho said...

See Please Here

دكتور بهــدوء said...

adaكميه رائعه من الحب
ودعوه رائعه للحب

فعلا لنحب كلنا

المدونه تحفه اول مره ادخلها
بس عديت ع السريع
موضوعاتك هايله بجد
انا زبون هنا ع طول بعد كده

مدحت محمد said...

كل حاجة فى الدنيا دى مبنية على الحب
حب الله
حب الرسول
حب الام
والاب والاخوات
حب الزوجة
حب الخير
قال رسول الله
الاادلكم على شىء اذا فعلتموه تحاببتم
افشوا السلام بينكم
صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم
تحياتى

Rosa said...

دعوة حب جميله قوي يا دوبه
ربنا يخلي كل ايامك حب و دفى
:)

عبده الرايق said...

كلماتك واحساسك جميل جدا جدا
ياريت منبقاش بخلاء فى الحب والمشاعر والفلوس كمان
ولا ايه ؟؟
يعنى اللى محتاج حب نحبه
واللى محتاج فلوس نديله
صح ؟؟؟؟؟؟؟؟

Tamer Nabil said...

انا جاى اطمن عليكى

واسال فين الجديد

تحياتى

Sally said...

موضوعك جميل جدااااااااا
عجبتنى أوى الجملة دى

"" بث من حولك الحب تجده يصل إليك من جهة أخرى ""

فعلا ده بيحصل كتير

أدام الله قلبك عامرا بحبه وحب من يحبه وحب كل عمل يبلغك الى حبه

دمتى بكل الخير

سالى

My Hope$ said...

علي راي ام كلثوم
قالت يالي ظلمت الحب وقولتو وعديتو علية العيب فيكم يا في حبايبكم
فعلا الحب جميل
المهم نختار حد يستاهل الحب
ومش معني ان مفيش يبقي مفيش حب
ويكفي ان كلنا عايشين علي حب ربنا
الحمدلله علي كل حال وحشاني يادوبا
سلام

Doba said...

كاميليا
===
مفيش أحلى من ربنا نحبه ده هو كل حاجة ومن حبه بعيش احلى حياة ونوصل لكل رضا

امنياتى لكى بكل الحب
**************

الشنكوتى الكبير
===
انا تقريبا ناوية اهاجر على طول التدوين ولولا انى بفتقدكم مكنتش قعدت هنا بس بتوحشونى كلكم

احلى حاجة الحب وخاصة حب ربنا
ربنا يسعدك يا ايهاب ونفرح فيك بقى
*************
د/أجدع بنوته
===
والله وانا كمان بحبك جدا وربنا يبارك فيكى ومتعرفيش غلاوتك عندى

يسعدك ويراضيكى دايما يا ياسمين يارب
*************

الطائر الحزين
===
اشكرك لتواجد الجميل وربنا يبارك ليك ويحفظلك اسرتك الغالية
************

Mohand
===
بالحب نلاقى قلوبنا ماليانة نقاء قوى
بس المهم نحب بدون أغراض

انا استعنت بمدونتك وعملت ريدر
ولذا وجب الشكر

تحياتى
*********
فرنسا هانم
===
حلو قوى تشبيهك الحب بالشجرة المثمرة وايه دى احلى شجرة كمان

اوقات بحسك شجرة قوية واحنا فروعك وانك دايما لمانا حواليكى وجوايا ليكى احترام كبير وتقدير لشخك الجميل
********
Meeknees
===
طبعا ممكن تحبينى قوى
ده شىء يسعدنى ويخلينى ابص لبكرة بعين حلوة لان انسانة زيك بتحبنى
********
ألام وآمال
===
اشكرك لتواجدك وتواصلك وكلماتك الرقيقة
********
مستجدة
===
يارب يرزقك الحب واشكرك على كلماتك وربنا يسعدك دايما يارب
*******
أبو خالد
===
أو بمعنى آخر هسميك أبو المدونيين لانك يا راجل يا طيب تستاهل كتير قوى وبحسك راجل كبير وعجوز وجايب ولاده وبيعلمهم ازاى يبقو ايد واحدة متماسكة ومتعاونة وان غاب منهم واحد الكل يجرو عليه

دعائك جميل زيك وربنا يتقبل منك وعقبال ماشوف مدونتك منورة بكلماتك ونتعلم اكتر واكتر من خبرات الأب الغالى

لك إحترامى وتقديرى
***********
Yahia
===
ماشى يا عم يا اللى بتحب الاهلى انت لما نشوف الاهلى هيبقى حاله ايه من غير السد العالى ربنا يستر عليكى ومتتكسفوش

نورتنى يا غالى
**********
رئيسة حزب الأحلام
===
يارب يا ستى تلاقى كل الحب اللى فى الدنيا بس هو حواليكى دورى انتى بس بذمه

نورتينى
**********
ض/خالد
===
جميلة دعوتك وربنا يتقبل منك
نورتنى واسعدتنى
**********
قلوب حائرة
===
انا بخير حبيبتى ويارب انتى تكونى بخير وطبعا انتى بالذات عارفة ومتأكدة ان الحب مش وهم بس اوقات حدته بتهدى او بياخد إطار أعمق واهو كلها انواع بس المهم يكون دايما متواجد

وحشتينى جدا والله
طمنينى عليكى
على فكرة - هبة الحامل جابت كنزى
**********
الراقص مع الذئاب
===
جميلة قوى دعوتك لربنا بحبه قوى عاجبانى جدا وربنا يسعدك يا محمد ويفرح قلبك
********
حنين القلب
===
نورتينى جدا طبعا وزى مبتقولى ان القطار رايح وجاى فحاولى تكونى فى كل الاتجاهات انك تكونى انتى الاتجاه اللى رايح وصدقينى مش هتندمى

مبروك المدونة يا قمراية
*******
إنسان بلا عنوان
===
المثل بيقول حذر ولا تخون يبقى دايما عقلك فى راسك لكن مش يوصلنا اننا نخاف من الخيانة فنتوقف عن الحب لان الحياة بدونه عبارة عن صخور متلاطمة

نورتنى واسعدنى تعليقك
********
raheel
===
اشكرك لكلماتك الرقيقة واتمنى لكى دوام الحب والفرح
*********
آخر العنقود
===
اتمنى ان كل مرة تنورينى فيها يعجبك اللى كاتباه ويفرق معاكى كده ده شىء يسعدنى ويفرحنى وتشترفت بوجودك بين سطورى

لكى عميق تقديرى واحترامى
*********
أم الآبناء
===
اشكرك على كلماتك الرقيقة وتعليقك الكريم وحفظ الله لكى اولادك ولكى كل الحب والاحترام
********
الربان
===
تأكد سيدى أن الله يمهل ولا يهمل وعلى الرغم من مشاق الحياة الا ان الله موجود ويثيب كل على عمله

لك كل التقدير على شخصيتك الكريمة
تحياتى
*********
خايف من الحقيقة
===
حلو قوى طريقة السجع فى التعبير عن الحب
نورت مدونتى المتواضعة واشكرك لكلماتك الرقيقة

تحياتى
*********
أنا إنسان
===
جميل انك تعتبر الحب من الاخلاق - حاول تحطه بقى فى كل الاخلاق هتلاقى رد فعلا متخلف
********
Monaliza
===
اشكرك لقبول الدعوة ودوام تجديدها واشكرك لمرورك وتعليقك
********
صاحب المضيفة
===
مضيفتك من الاماكن الرائعة ربنا يباركلك فيها ودائما تكون منفذ للحق

لك كل الامنيات بكل الخير والحب
*********
خبيب
===
بالطبع بدون الحب لا توجد حياة
اشكرك لكماتك وتعليقك ومرورك الكريم
********
فى القلب
===
اشكرك يا اوشة يا قمر على كلماتك الغالية واتمنى لكى كل الحب والخير
********
أنا مذنب
===
الله يعطى لنا الحب بلا مقابل فهل لك قدوة افضل منه وإن قصرنا غفر لنا واصفح فلتحاول ان تعطى بلا مقابل وستجد مردوده عليك بالكثير

تحياتى
**********
Abo Hanf
===
نورتنى فى اول زيارة وامنياتى بدوام الحب والخير ى حياتك دائما
**********
أحمد سلامة
===
صاحب احلى قهوة
اهلا بيك
وربنا يبارك فيك وتطبق الدعوة دايما
**********
Mohamed Hesham
===
اشكرك لدعوتك الغالية وربنا يبارك فيك ونورتنى فى مدونتى البسيطة واشكرك
**********
Klmat
===
ربنا يبارك فيكى ويخليكى ليا يا اغلى واطيب كلمات نعرفها

لكى كل الحب
********
aabratalsabel
===
اعملى تجديد
اول متحسى بملل
او سيبى الحب شوية
بس ارجعيله قوام

نورتينى
**********
Son's Egypt
===
اشكرك لكماتك الحانية ومروك الكريم وامنياتى بكل الحب
*********
اللؤلؤة المكنونة
===
اشكرك لكماتك الجميلة ووان استطعنا ان نشرك حب الله دائما فى كل معاملتنا سنبقى من افضل الامم

نورتينى واسعدتينى
*********
بنوتة مصرية
===
اشكرك لتعليقك الجميل وامنياتى بكل الحب
********
Ahmed Douma
===
اشكرك للتحيتين وللود وادام الله عليك الحب والخير
واشكرك لمرورك
*********
لى لى
===
حلوة الاغنية اللى بتغنيها جدا
وسيبى الحبيب الأكبر يعمل اللى هو عاوزة هو فيه اغلى منه

ربنا يسعدك ويديم عليكم المحبة والخير
نورتينى يا احلى بسمة
**********
النجمة الصامدة
===
الحب هو كل حاجة فى الدنيا
اوعى يضيع منك
نورتينى
*********
ياسر حسين
===
بالطبع كلماتك تعبر عن مكنون الحب وصلته الوثيقة بالواقع

امنياتى بكل الحب والخير
تحياتى
********
همس الأحباب
===
اتمنى دعوتك تستجاب ونحب بعض بجد بدون انتظار المقابل الفورى

نورتينى واسعدنى مرورك
تحياتى
***********
أيامنا الحلوة
===
المهم اننا نبتدى يا شيرين مش لازم دايما نقف فى مكاننا ونستنى الاخرين يبدأو مهو لازم حد يبتدى يعطى والا على الدنيا السلام

يوسف بيحبك قوى على قد مبتحبيه
نورتينى
**********
S H A H
===
الحمد لله ان الدعوة مقبولة يا شقى انت يا اللى شكلك بتحب كل يوم خمسين واحدة

ربنا يسعد قلبك دايما
نورتنى
**********
alabalata
===
جميل قوى وصفك للحب وجميلة كلماتك
ربنا يسعد قلبك واوعى تخلى الحب يبعد عن قلبك ابدا

نورتنى واسعدنى تعليقك
***********
عبد من عباد الله
===
جميل تعليقك بحديث الرسول عليه الصلاة والسلام والحمد لله على نعمة الاسلام

اشكرك لمرورك ولكلماتك
***********
Simple girl...Simple dream
===
اولا الف مبروك الخطوبة وربنا يسعدك دايما يارب ويحبب فيكى خلقه
**********
خروشات .......عمر
===
عارف انى كنت منتظرة تعليقك لانك بتضفى روح خاصة للحياة ومنظور جميل للتعامل مع معطيات الحياة

ربنا يسعدك ويبارك فيك ويحبب فيك خلقه يا عمر وسلامى لزوجتك الغالية وقلها تخلى بالها من حبيب عمرها

والله فعلا لما بتكتب حاجة بتبقى من قلبى مش بقلم فعلا ولا حاجة ومش ببق كاتبة حاجة من قبليها بلاقى الكلام بيقع عالكيبور لوحده

نورتنى
**********
Hannoda
===
جميل ان الحب بيفتح كل الابواب وتصدقى اننا بنستخسر نستخدمه وفى انتظار اللى كتبتيه اكيد هيكون احلى واعمق

لكى تقديرى واحترامى وامنياتى بكل الحب
تحياتى
**********
الحشرى
===
اسمك حلو قوى على فكرة
بس المهم تكون بتتحشر فى الخير
واشكرك لكلماتك ولتعليقك الجميل
تحياتى
********
white heart
===
الحمد لله انك قبلت الدعوة ويارب تعمل بيها دايما
اشكرك لمرورك ولتعليقك
تحياتى
********
خمسة فضفضة
===
اشكرك لكلماتك الجميلة ولعقلك الرجح وتفكيرك السوى الذى تتميزين به وسط المدونين

ربنا يبارك فيكى
تحياتى
********

Doba said...

cartoz
===
اشكرك لتعليقك الجميلة وللكلمات الحانية وربنا يديم عليك الحب والسعادة
*********
رفقة عمر
===
حلو قوى الكلمات اللى كتبتيها ووصفهم وهم بين يدى الرحمن ربنا يوعدنا
********
أسد الغابة
===
تلاعبنى ملك ولا كتابة
نورت عالم التدوين وبالتوفيق
********
سكر
===
الله يخليك على دعوتك الغالية وربنا يتقبل منك ولك بمثلها

ويسعد قلبك دايما يارب
تحياتى
********
Waala
===
اكيد ربنا عنده الفرج بس نيبها عليه دايما وهو بيحلها من عنده

ربنا يسعدك ويريح قلبك دايما يارب
نورتينى
********
Shahy
===
انا مش عارفة الاغنية دى
ابقى ابعتيهالى اسمعها
وربنا يسعدك دايما يارب

ويفرح قلبك
بحبك
*******
Tamer Nabil
===
بالطبع الحياة بدون حب كالصخور المليئة بالاشواك ولابد منه دايما حتى نحيا

نورتنى واسعدتنى
*******
Waala
===
اشكرك لتعليقك وكلماتك الجميلة
نورتينى واسعدتينى
*****
شقاوة شعب
===
انا اهو والله بس الدنيا مشاغل ومفيش جديد وربنا يرزقك بالحب الحلال دايما يارب
*******
دكتور بهدوء
===
اشكرك وتنور زبون هنا دايم بس اوعى تسيب النور والع كتير يقما انت اللى هتدفع الكهربا

نورتنى وربنا يسعدك دايما يارب
********
مدحت محمد
===
عاوزين بقى نتعلم نحب بعض صح ونفشى السلام ما بين قلوبنا صح

ربنا يسعدك ويحبب فيك خلقه
نورتنى
*******
Rosa
===
اهلا بأحلى وردة
وحشتينى والله جدا ووحشنى تواجدك عندى
نورتينى وربنا يسعد قلبك
********
عبده الرايق
===
احنا منكونش بخلاء فى الحب اه
انما فى الفلوس مع اللى بيبعترها يمين وشمال يبقى
نو
نو
نو جاميه

سلامى لام التخلف
********
Tamer Nabil
===
اشكرك لسؤالك عنى وانا تحت النظر اهو بس مشاغل الحياة سامحنى

نورتنى واشكرك
******
Sally
===
اه والله لما بتدى اللى حواليكى الحب حتى لو مرجعشى من الشخص ده هتلاقيه جايلك بكتير قوى من حد تانى

ربنا يسعد قلبك دايما
*******
My Hopes

نورتينى واسعدتتينى والله
ومعلش انا مقصرة فى تواجدى عندك بس انتى حاطة مجموعة صور حلوة قوى

ربنا يسعدك دايما يارب
**********

اشكركم جميعا وامنياتى لكم بكل الحب والسعادة وطاعة الله

هبة

ولــــــــــو said...

انتي كويسه اوي
انا ف حالة حلوة اوي انتي وكلامك زودتيها حلاوة

انا متشكر على كل كلمة بجد

aya said...

صح يا جميلة

الحياة من غير حب مالهاش طعم

الحب احلى حاجة فى الحياة
هو اللى بيدى الانسان الطاقة والقوة اللى محتاجلها عشان يواصل فى الحياة


الحب فيتامين الحياة


انا بحبك ف الله يا دوبا
ربنا يكرمك ويحبب فيكى خلقوا كلهم

Rainbow said...

اخيرا بوست عن التفاءل
كل ما اروح مكان الاقى الفساد الاضراب ومص دم الناس الغلابة

ربنا يكرمك
انتى ببوستك ده زى النبتة الجميلة وسط الجبال


احبك فى الله

تحياتى

mregypt7 said...

ديه اول مشاركه ليا معاكى واتمنى تشريفك ليا
بجد كلامك جميل اوى فيه جزء كبير من الحنيه والكلام الكبير اللى بيريح
بجد عندك حق
حب كل شىء هايجيلك تانى حب اهلك واصحابك
وحب الناس
شكرا على الكلمات الرقيقه اللى بجد اتحفتينا بيها
سوف انتظر تشريفك
وخير الكلام سلام
مع خالص تحياتى
الباش مهندس بو حميد

دكتور حر said...

ليكي عندي تاج تقطعي بيه الملل والعزلة ياام يوسف

ولا شكر على واجب

ده حقك يا شيخه

HERO said...

بجد بجد كلامك جامد جدا وفعلا ينم عن شخصية جميلة وفعلا الحب بدأ يتلاشى من حياتنا وكل واحد بقى بيتربص للتاني فيا رب يرجع الحب ما بينا تاني

مدونة جميلة

حمامة said...

الله
عندك حق
نحب ربنا
اهلنا
صحابنا
مش لازم يعنى حب رومانسى
المهم نحب الحياة والدنيا والطبيعه كمان


:)
لكِ تحياتى

sendbad said...

من حقك علينا نقلك شكرا علي البوست الجميل دائما افكارك جديدة ومفيدة
اسف علي التقصير
تحياتي

كاميليا said...

اتأخرتى قوى علينا

وحشنا كلامك

ودعواتك

والنيسكافيه كمان

ممكن تتكرمى وتاخدى التاج بتاعك من عندى؟

مشتاقة قوي اعرف اجاباتك عنه

تحياتي وحبى

مسلمة مصرية said...

زورزنا تجدوا مايسركم
عندى تدوينة اسمها كلام فى الحب
تحيتى وبالتوفيق ان شاء الله

أبو خالد said...

أبنتى الغالية هبه
أكيد لا تعلمين
أنا جيت نورت البيت
و أفتتحت المدونة و رشينا ميه
لا ينقصنا إلا تشريف حضرتك
تصفيق حاد

Dr.Mohammed Gohary said...

أحلي مساء
مساء الحب
أول زياره لياااااااااا
شكرا عالموضوع الحلو دا
بجد والله شكرا
تحياتي
ودمتي بسلام
ودام قلمك مبدعا

حاول تفتكرنى said...

تسعدنا الكلمات الجميلة
والمعاني الاجمل

تحياتي

mohand said...

ازيك يا هبة

فينك مش باينه ليه ؟

ارجو ان يكون المانع خير



-----------
خارج النص

ارجو المرور علي اخر موضوعاتي في مدونة الباحث عن الحقيقة باسم استفتاء عن الافتاء يهمني رايك
تحياتي

Doba said...

ولو

الحمد لله ان الكلمات أضفت ليك حالة من السعادة لان ده يسعدنى جدا بشكل لا تتخيله

دمت بكل الحب
تحياتى
=============
aya

اشكرك لمرورك الكريم ورزقك ربنا حب كبير يملا قلبك وعقلك يارب

نورتينى
تحياتى
===========
Rainbow

اشكرك لكلماتك الجميلة ووصف بانى زى النبتة بس انا بتعب للغاية لما بقرا حاجات كده كئيبة بيجيلى احباط

ربنا يسعدك دايما يارب
تحياتى
===========
Mregypt7

اهلا بو حميد
نورتنى واسعدنى تعليقك وهاجى حالا ازورك
شرفتنى
تحياتى وامنياتى بكل الحب
===========
دكتور حر

اشكرك يا محمد جدا على التاج ولولا انك اللى مديهولى مكنتش جاوبته لانى مش بعز التاجات

ربنا يحبب فيك خلقه
تحياتى
==========
HERO

اشكرك لكماتك الصادقة ولمرورك الكريم
وربنا ينور قلبك وعقلك بالحب دايما

نورتنى واسعدتنى
تحياتى
=========
حمامة

حب كل حاجة حواليك هتلاقى الدنيا زى الفل مش لازم رومانسية بس المهم يكون بتفاؤل

نورتنى واشكرك لمرورك
تحياتى
===========
sendbad

دائما وابدا يسعدنى مرورك وتعليقك حتى لو بسيط فانت قلم اعتز بوجوده بين سطورى

اشكرك وامنياتى بكل الحب
تحياتى
==========
كاميليا

وحشتينى يا صديقتى يا شقية
والتاج عملته علشان عيونك يا قمر

ربنا يسعدك دايما يارب
تحياتى وقبلاتى
==========
مسلمة مصرية

مبروك المدونة ومدامت عن الحب يبقى اكيد هكون من زوارها

تحياتى
===========
ابو خالد

الف مبروك عالمدونة وانا روحت واخدت العقيقة بتاعت ولادة احسن واقوى مدون

يارب دايما متألق
تحياتى
===========
Dr.Mohammed Gohary

اهلا بيك والحمد لله ان الموضوع عجبك كده انت متعرفشى انا بقيت سعيدة ازاى

ربنا يسعدك دايما يارب
تحياتى واشكرك
==========
حاول تفتكرنى

اشكرك لمرورك الجميل وللتعليق الاجمل
اسعدنى وشرفتينى بالزيارة

تحياتى
==========
mohand

اشكرك على سؤالك عنى ولكننى غايبة لعدم وجود موضوعات عندى وكمان لوجود اجازات كتير

روحت وقريت الموضوع وتركت تعليقى ومتألق كالعادة دائما يا مهند

دمت بكل الخير
تحياتى واشكركم
هبة

Baha'i Family - اسرة بهائية said...

جميلة دعوتك
فعلا لقد خلقنا الله بمحبته لنا
فعلينا ان نحب جميع مخلوقاته انطلاقا من حبنا له
ادعوك لقراءة موضوعى (طفولة - دعوة ) على مدونتى
http://egyptianbahais.blogspot.com/

شكرا لك

drpharma said...

الحب زي الكوليرا يعدي كل الي حواليك

Anonymous said...

أنا حاسه كده انى دخلت مرة واحدة انا صحيح اول مرة اعلق عندك بس ان شاء الله مش هتكون اخر مرة وبجد موضوعك شدنى ويارب يوفقك وتقدمى احسن واكتر----فعلا أحلى حاجة فى الدنياهى الحب وبالذات لما يكون صافى ونقى ولوجه الله على فكرة نوع الحب النقى ده بقى قليل جدا جدا فى الزمن ده وانا عن نفسى بعتبر ده غضب من ربنا على عباده وبدعى يارب ترضى عنا وتنشر الحب والسلام بينا

سندريلا said...

حلو الاحساس بالحب والاجمل حب الله وشكرا